İnsanlar çok farklı zekâ türlerine sahiptir. Her insanın kendine özgü bir zekâ profili vardır. Sekiz farklı zekâ tespit edilmiştir ve her insan bu zekâ alanlarına değişik miktarlarda sahiptir. Kişiler kendi zekâlarını arttırabilme ve geliştirebilme yeteneklerine sahiptir. İnsanların bulundukları çevre, kalıtım, inançlar, kültür ve tutumlar zekâ gelişimi için etkilidir. Öğrenmeyi gerçekleştirirken farklı zekâ türlerine göre etkinlikleri çeşitlendirmek başarıyı arttıracaktır.
Geleneksel olarak okullar mantıksal ve sözel/dilsel (özellikle okuma ve yazma) zekânın gelişimini vurgulamaktadır. Fakat birçoköğrenci mantıksal ve sözel alanlarda iyi olmalarına rağmen, bu alanlarda çok iyi olmayan öğrenciler de bulunmaktadır. Çocuklarımızı okul ve sosyal hayatlarında daha etkin bireyler haline getirmek için mantıksal ve dilsel zekâdan daha fazla yol vardır. Öncelikle çocuklarımıza, zekâ spektrumlarına uygun düzeyde yardım edilmesi gerekir. Okulumuzda çoklu zekâ kuramına bağlı olarak öncelikle çocuklarımızda baskın olan zekâ türü Çoklu Zekâ Envanterleri ile belirlenir. Belirlenen zekâ türüne göre değerlendirilme yapıldıktan sonra öğrencimiz ona uyabilecek, zekâ türünü geliştirebilecek kulüp derslerine yönlendirilir.
Bu eğitim sistemi ile öğrencilere verilecek bilgilerin canlı, hayatî bilgiler olması; öğretimin de dinamik olması savunulmuş ve uygulanmaya çalışılmıştır. Günlük hayatla ilgili konular "hayat projeleri" haline getirilerek uygulamalı olarak araştırılır ve öğretilir. Hayattaki çeşitli problemleri projeler geliştirerek çözen öğrenci, bilgi işlemeyi, kendi kendine çalışma ve düşünme metotlarını geliştirir.